Een cliëntvolgsysteem voor Stichting Stunt

Op 24 juni 2011  |  project

Tremani ontwikkelde voor de Stichting Stunt een online cliëntvolgsysteem. Hiermee is de complete administratie van relaties en projecten op een handige manier toegankelijk voor de medewerkers van Stunt.

Een cliëntvolgsysteem voor Stichting Stunt

De Stichting Stunt richt zich op mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt. Vaak hebben deze mensen een uitkering en is er sprake van problemen op diverse gebieden. Medewerkers van Stunt begeleiden de mensen door ze te laten deelnemen aan trajecten gericht op sociale activering en trajecten die leiden naar betaald werk.
 

Omvangrijke administratie

De trajecten met de deelnemers genereren een omvangrijke administratie. Van alle deelnemers worden de persoonsgegevens bijgehouden, maar ook de activiteiten en projecten waar de deelnemer aan meedoet. Daarnaast moet de status van alle trajecten worden bijgehouden en worden. Stunt hield alle informatie bij in excel-sheets en word-documenten. Het werk was daarmee behoorlijk tijdrovend, en de medewerkers waren veel tijd kwijt met het opzoeken en bijhouden van informatie. Gegevens moesten soms ook meer dan eens ingevoerd worden en dat was weinig efficiënt en foutgevoelig.
 

Een nieuw systeem

Tremani ontwikkelde voor Stunt een compleet nieuw informatiesysteem. Daarvoor hebben we eerst alle bestaande documenten bestudeerd en de workflow in kaart gebracht. We hebben vervolgens één geïntegreerd informatiesysteem ontwikkeld waarmee alle informatie over de deelnemers en hun trajecten op een gebruiksvriendelijke manier beschikbaar is. Bovendien is het nu veel eenvoudiger om documenten te genereren of managementrapportages op te stellen. Dat alles maakt het werken met het systeem een stuk prettiger.

Meld u aan voor onze nieuwsbrief