Succesvolle optimalisatie van Pepperoniweb

Op 5 oktober 2011  |  project

Pepperoni is een moderne lunchroom in Den Haag, en heeft al enkele jaren een website van Tremani met bijbehorend Wabbit contentmanagementsysteem. Recentelijk is gekeken of met een aantal no-nonsense ingrepen de bezoekersaantallen en de offerte-aanvragen via de website verhoogd konden worden.

pepperoni1.pngTremani heeft hiervoor in eerste instantie een aantal Search Engine Optimization (SEO) -technieken toegepast: onder meer het invoeren zoekmachine-vriendelijke URL's, een verbeterde opbouw in de code van de webpagina zelf, en het omzetten van een aantal grafische banners naar goed gestylde text-based banners. Bovendien zijn voor een aantal verschillende diensten van Pepperoni een paar heldere landing pages aangemaakt, waar direct naar gelinkt kan worden vanuit bijvoorbeeld Google Ads of zoekresultaten. Tot slot is de homepage met minimale ingrepen een stuk helderder uitontwikkeld.

Om de conversie te verbeteren - meer daadwerkelijke aanvragen via de website - is op een slimme manier gekeken naar de momenten waarop een bezoeker die info nodig heeft. Zo is op strategische plekken  een knop voor een aanvraagformulier geplaatst, waarmee een bezoeker op precies de juiste plekken de gewenste informatie kan opvragen met een handig formulier.

pepperoni2.png

Het resultaat?

"De info-aanvragen beginnen binnen te stromen...
Inmiddels is het aantal bezoekers op de website bijna verdubbeld!"

Martin Flokstra, eigenaar Peperoni

Een helder verhaal: no-nonsense SEO leidt tot grotere bezoekeraantallen; een goede usability op de website leidt tot hogere conversie.

 

Link:
Lunchroom Pepperoni website

Meld u aan voor onze nieuwsbrief